Las noticias

‘Smiley, després de l’amor’ i el teatre alternatiu

“El teatre alternatiu és un fi en sí mateix i no és l’avantsala del teatre comercial”. Aquesta frase de Javier Daulte està escrita, perquè la llegeixi tothom, a la sala Espacio Callejón, a Buenos Aires, on el dramaturg i director argentí experimenta la seva doctrina del teatre i, a la vegada, exhibeix una programació continuada. Daulte sosté que si és cert que hi ha tres circuits, referint-se a l’alternatiu, al comercial i al públic, un creador ha de poder circular pels tres indistintament. Guillem Clua és un exemple. Ha trepitjat espais alternatius –Smiley, sense anar més lluny, va estrenar-se a la FlyHard–, comercials –La golondrina, porta més de dos anys triomfant arreu i encara no hem pogut veure a Barcelona– i públics –Justícia s’estava representant a la sala gran del TNC quan va esclatar la pandèmia– i diferencia perfectament els tres espais i les regles de cada joc: “Sempre em diuen que apel·lo al melodrama i que allò… com que és teatre barat. Doncs me la sua”, deia en una entrevista amb aquest diari, on explicava que el teatre comercial o popular ha d’existir perquè “fa que la gent vagi al teatre sense elitismes”.

Seguir leyendo

Leave a Reply